The Washington Post Calls Fulton County’s Absentee Ballot Chain of Custody Documentation ‘Shoddy’ and ‘Sloppy,’ Cites Georgia Star News Reporting

In a story this week, The Washington Post referred to Fulton County’s record-keeping of the chain of custody documentation of the absentee ballots deposited into drop boxes during the November 3, 2020, election “shoddy” and “sloppy.”

While the apparent goal of the story was to deliver “Four Pinocchios” to former President Donald Trump for what The Post called “baseless claims about ballot drop boxes in Fulton County, Ga,” it made arguments supporting claims of election irregularities.

Read More

CNN and The Washington Post Issue Corrections After Misquoting Trump in Phone Call with Georgia Election Official

CNN and the Washington Post issued corrections on Monday, revealing that they “misquoted” some of former President  Trump’s comments in a December phone call with Frances Watson, Georgia’s top election investigator.

In their original reports, CNN and the Post claimed Trump ordered Watson to “find the fraud,” and if she succeeded, she would be a “national hero.”

The media outlets were forced to issue mea culpas after the Georgia secretary of state released an audio recording of the December 23 phone call, laying bare what was actually said versus what their anonymous sources claimed was said.

Read More

John Durham Sought Christopher Steele’s Notes from a Meeting with The FBI in Which an Agent Said the Ex-Spy ‘Wasn’t Truthful’

John Durham, the U.S. attorney investigating aspects of the Trump-Russia probe, has sought notes that former British spy Christopher Steele took during his interviews in 2016 with the FBI regarding a since-debunked dossier he penned that accused the Trump campaign of colluding with the Russian government.

An FBI agent who took part in one of the interviews with Steele told Justice Department investigators that the ex-spy “clearly … wasn’t truthful” regarding his contacts with members of the media.

Read More

The Wall Street Journal, Washington Post Among Newspapers Paid Millions by Beijing-Controlled News Outlet to Publish Propaganda this Year

An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.

Read More

Cancel Culture Claims Another: Virginia Military Institute Superintendent General Peay Resigns

Virginia Military Institute (VMI) Superintendent, retired four-star Army General J.H. Binford Peay III (’62), resigned on Monday. Peay shared that Governor Ralph Northam prompted the resignation.
“On Friday, 23 October 2020, the Governor’s Chief of Staff conveyed that the Governor and certain legislative leaders had lost confidence in my leadership as Superintendent of Virginia Military Institute and desired my resignation.”

Read More